Megújult a népszerű benchmark program a 3DMark

A Futuremark továbbfejlesztette méltán népszerű benchmark programját a 3DMark-ot. A jelenlegi három teszt mellé bekerült egy új teszt amiről az idei Computexen rántották le a leplet. A Sky Diver teszt a már ismert Fire Strike és a Cloud Gate, valamint az Ice Storm tesztek közé ékelődik be.

 

A 3DMark új tesztmodulja a Sky Diver teszt élesben

A Sky Diver névre keresztelt teszt Windows Vista vagy ennél újabb Windows operációs rendszeren fut, de előzetes információk szerint a fejlesztőcsapat tervez egy RT-s verziót is persze ezt a verziót csak akkor ha lesz értelme. Az említett teszt futtatásához DirectX 11-et támogató videókártyára van szükség, de képes profitálni az újabb DirectX 11.1 által nyújtott lehetőségekből is egyaránt, tehát egy GCN architektúrára épülő AMD Radeon kártyán akár gyorsulhat is. Ez egyébként az összes DirectX 11-es tesztre is igaz mostantól, ugyanis átestek egy kis fejlesztésen. Mobil operációs rendszerekre egyelőre nem érkezik az új teszt mivel még nem elég fejlettek hozzá a jelenlegi API-k, ám a Cloud Gate teszt már Android operációs rendszerre és iOS-re elérhető, ehhez mindössze egy olyan grafikus vezérlőre van szükség ami támogatja az OpenGL ES 3.0 verziójú API-t, ha pedig mindez rendelkezésünkre áll, akkor máris nekiláthatunk izzasztani készülékünket.

Befutott a magyar fejlesztésű tesztprogram

A napokban elérhetővé vált a Kishonti Informatics fejlesztőcsapata által készített tesztprogram. A GFXBench 3.0 névre hallgató alkalmazással a GPU teljesítménye mellet, renderelés minőséget és fogyasztást is lehet mérni, mindezt egyszerűen megtehetjük köszönhetően a letisztult és átlátható kezelőfelületnek.

A tesztprogram több platformon is elérhető lesz, elsőként csak Android operációs rendszert használó eszközök tulajdonosai vehetik górcső alá, de a tesztprogram fejlesztő csapata már dolgozik rajta hogy az alkalmazás Windows 8-ra, Windows RT-re, Windows Phone 8-ra, Linux-ra, iOS-re valamint Kindle fire és Mac OS X-re elérhetővé váljon. A GFXBench 3.0-ás verziója natív támogatást nyújt OpenGL ES 2.0 és 3.0-hoz valamint asztali OpenGL-hez és DX11-hez. A jelenleg elérhető Androidra szánt változat két tesztet kínál, egy OpenGL ES 2.0 alapú T-Rex ami az előző verzióból sokak számára ismerős lehet valamint egy OpenGL ES 3.0-ra alapozó Manhattan-t. Utóbbi egy éjszakai jelenettel dolgozik amely komplex terhelést fejt ki a GPU-ra. A tesztjelenet DOF (Depth Of Field azaz mélységélesség) effekt mellett számos más effektet is felvonultat, a fények pedig hatvannál is több fényforrásból érkeznek. A GPU intenzív teszt futása alatt számos OpenGL 3.0-nak köszönhető szolgáltatást illetve képességet is kihasznál. A T-Rex azonban OpenGL ES 2.0-ra alapoz ami FullHD (1080p) felbontásra lett optimalizálva. Ez a teszt részletes textúrákkal, komplex geometriával és számos más effekttel mint például Motion Blur-rel dolgozik így alaposan megizzasztja a GPU-t. A GPU intenzív tesztek mellet más egyéb teszteket is találhatunk a programban amelyek mind más-más aspektusból vizsgálják és mérik meg az adott rendszer teljesítményét. Az Alpha Blendig teszt a renderelési minőséget hivatott mérni, az ALU teszt pedig a GPU számítási teljesítményét. Mindezek mellett kapunk még Fill tesztet is, mely a texelkitöltési sebességet vizsgálja, továbbá Driver Overhead tesztet is ami az adott driver által a processzorra rótt terhelést méri, illetve mérhetünk teljesítmény stabilitást is. Az alkalmazás többek között rendelkezik akkumulátor teszttel is. Android alapú eszközökre az alkalmazás letölthető a Google Play áruházból, magáncélokra teljesen ingyenesen használható.