Csökkentette az AMD a Radeon R9 280 típusú videokártya listaárát. Az idén márciusban útjára indított típus eddig 279 dollárba került ám ez az árcédula most 30 dollárral rövidebb lett.
AMD Radeon R9 280 (Referencia kártya)
A Tahiti GPU-t alkalmazó grafikus eszköz alapvető tulajdonságainak tekintetében leginkább az AMD Radeon HD 7950 Boost Edition-höz hasonlít ami 329 dolláros listaáron került a boltok polcaira. Az árcsökkenésnek köszönhetően a 299 dolláros R9 280X valamint a 199 dolláros R9 270X típusok közé ékelődik be, így a szintén 249 dolláros listaárral rendelkező nVidia GeForce GTX 760-as méltó ellenfele. Fontos kiemelni hogy lényeges változás tulajdonképpen nem történt, mert a kifutó szériának számító Radeon HD 7950 Boost Edition eleve is 240-260 dollár között volt megvásárolható az elmúlt időszakban és a Radeon R9 280 lényegében ennek a videokártyának a direkt leváltója közel azonos teljesítménnyel. Az AMD Radeon 280 1792 stream egységet, 112 textúrázó egységet valamint 32 renderelő egységgel dolgozó Tahiti kódnevű GPU-t alkalmaz, melyhez a 3GB-nyi memória 384 bites adatsínen kapcsolódik.
Megosztás a facebookonÚj videokártyát jelentett be az MSI. A gyártó kompakt méretű grafikus eszköze csupán 17 centiméteres hosszúságú, így ideális választás lehet azoknak akik egy erősebb Mini-ITX konfigurációt akarnak építeni. A Radeon R9 270X 2G ITX névre keresztelt újdonság teljesítményére és megjelenésére sem lehet panaszunk.
MSI Radeon R9 270X Gaming 2G ITX
Az MSI új videokártyája Military Class 4-es technológiát alkalmazó nyomtatott áramköri lapja egyedi tervezés eredménye, épp úgy mint ahogyan a melegedő komponensek hűtéséről gondoskodó megoldások. A NYÁK ezúttal is egy Curacao XT kódnevű GPU-nak ad helyet ami 1280 stream processzorral, 80 textúrázó egységgel valamint 32 renderelő egységgel végzi a dolgát. A grafikus processzor 1000MHz-es alap és 1080MHz-es Boost órajelen üzemel, tehát a referencia modellekhez képest kicsi tuningot is kapott. Újdonságnak számít hogy a GPU Boost órajelét három lépésben van lehetőségünk szabályozni. Silent mode esetén 1050MHz, Gaming mode esetén 1070MHz-es, OC mode esetén pedig már 1080MHz-es órajelen ketyeg. Fedélzeti memóriából 2GB-nyi GDDR5-ös chip áll rendelkezésünkre melyek 256 bites adatsínen kapcsolódnak a GPU-hoz, órajelük pedig effektív 5,6GHz.
Extraként jár a VGA-hoz az XSplit Gamecaster program amellyel rögzíthetjük Twitch, UStream vagy Youtube Live szolgáltatások valamelyikével az aktuális játékmenetet. A videokártya hűtéséről az egyedi felépítésű hűtő gondoskodik amely egy speciális, RADAX névre keresztelt ventilátort használ. Az egyedi ventilátor az axiális és radiális ventilátorok előnyeit igyekszik hatékonyan egyesíteni, mindezt kimondottan jó hatásfokkal. Az új hűtőrendszer jóvoltából 30%-al alacsonyabb üzemi hőfokot biztosít a GPU számára a referencia megoldáshoz képest. Méreteit tekintve valóban kicsinek és kompaktnak titulálható. 170x120x35mm-es felépítésének köszönhetően ideális választás lehet mindazoknak, akik kis méretű gamer PC-t szeretnének összeállítani. A VGA videó kimenetei között találhatunk egy Dual-link DVI, egy HDMI 1.4 továbbá kettő mini DisplayPort-ot. Az MSI új kompakt méretű méregzsákja hamarosan elérhetővé válik kereskedelmi forgalomban is áráról azonban nem áll rendelkezésre információ.
Megosztás a facebookonTeljesítmény növekedést ígér az AMD új videókártya illesztőprogramja. A 14.4 RC (Release Candidate azaz Kiadásra Jelölt) teljes OpenGL 4.4-es támogatással érkezik és hibajavításokat is kapunk.
Az AMD új eszközillesztő szoftvere Radeon HD 5000 vagy ennél újabb asztali, mobil vagy integrált VGA-val rendelkező készülékek tulajdonosait veszi célba. Az új vezérlő szoftver a nemrég debütált Radeon R9 295X2-es típusú videókártyákat is támogatja, de mindezek mellett rengeteg javítást és jelentős teljesítmény javulást kínál számunkra. Fontos kiemelni hogy az új driver már teljeskörű OpenGL 4.4-es támogatást kínál a felhasználók számára. Az új eszközillesztő szoftvercsomag elérhető 32 és 64 bites Windows 7 és 8 valamint 8.1-es operációs rendszerekhez, de az AMD kiemeli hogy az új driver Panasonic, Sony Vaio és Toshiba notebookokhoz nem használható, így ezek esetében az adott gyártóhoz kell fordulni ha be szeretnénk szerezni az új eszközillesztő szoftvert. A Windows verzió mellett Linux operációs rendszerre is érkezett kiadás ami a már említett OpenGL 4.4-es támogatás mellett leginkább a hibajavításokra koncentrál.
Az új eszközillesztő szoftver újdonságait az alábbi lista részletezi:
- Crysis 3: képkocka-ütemezés javítása
- Far Cry 3: magas felbontás és grafikai részletesség mellett teljesítménynövekedésre lehet számítani 3 és 4 GPU-s rendszerek esetében
- Anno 2070: 34%-al jobb CrossFireX skálázódás
- Titanfall: Bekapcsolt CrossFireX módban nincs többé képvillogás
- Metro: Last Light: 10%-os teljesítménynövekedés CrossFireX rendszerekben
- Battlefield 4: Alt+TAB billentyűkombináció megnyomása után többé nem várható teljesítménycsökkenés
- Három darab 4K felbontású megjelenítőre támaszkodó Eyefinity esetén már nem tűnnek el egyes alkalmazások elemei
- Közepes felbontás és aktivált V-Sync esetén egyes alkalmazásokban kevesebb akadozásra lehet számítani Eyefinity esetén.
Megosztás a facebookonKicsi késéssel ugyan, de végre elérhetővé vált az AMD új eszközillesztő szoftvere ami tartalmazza a várva várt Mantle API támogatást is egyes játékokban.
A vállalat az utolsó pillanatban talált egy jelentős hibát amikor a Battlefield 4 Mantle API frissítése jelent meg, ezért nem rajtolhatott el időben a 14.1 béta verziójú eszközillesztő szoftver. Az új driver Mantle API támogatást kínál az AMD R9, R7, HD8000 valamint a HD7000 sorozatú videókártyáihoz illetve az A10-7000 és A8-7000 Kaveri APU egységeihez is. Az új meghajtó program ismertetője szerint a Battlefield 4 DirectX alapú változatához képest akár 45%-al futhat gyorsabban ha például Mantle API-t használó R9 290 sorozatú videókártyát használunk a Star Swarm demóban pedig ez az érték akár 200% is lehet.
Az AMD előzetes ígéretei szerint a jövőben újabb Mantle API szolgáltatások is elérhetővé válhatnak. A kiadási megjegyzések szerint a Mantle API alatt nyújtott teljesítmény jelenleg csak a Radeon R9 290 sorozat, a Radeon R7 260X valamint a Radeon R7 200-as sorozatú IGP-vel ellátott Kaveri APU egységek esetében kaptak teljes optimalizációt a továbbiakban az R9 280X, R9 270X, Radeon HD8000 valamint a Radeon HD7000 sorozatú grafikus eszközök esetében még tartanak az optimalizációval kapcsolatos vizsgálatok, íg ezek az eszközök csak a későbbiek folyamán kapják meg a 100%-os támogatottságot. A jelenlegi tesztek alapján a leggyorsabb Kaveri APU egység használata mellett 1280x720 pixeles felbontásban és belépő szintű beállítások alatt körülbelül 14%-os gyorsulást produkált a Mantle API-t használó verzió. A második teszt egy AMD FX 8350-es processzorral és egy Radeon HD7970-es VGA-val felvértezett rendszeren futott le 1920x1080 pixeles felbontás mellett, továbbá 1x-es MSAA-t és Ultra beállításokat alkalmaztak.A Mantle API-t használó verzió 26%-al magasabb FPS értéket produkált szemben a DirectX verzióval. Ugyanezeket a beállításokat alkalmazták 4x-es MSAA érték mellett is a teszt alatt, ez esetben a Mantle API alapú Battlefield 4 58%-os gyorsulást produkált. Az AMD szakemberei CPU limitált tesztkörnyezetben FullHD felbontás alatt, ultra preset és 4x-es élsimítás mellett egy AMD A10-7700K sorozatú Kaveri APU-t valamint egy Radeon R9 290X VGA-t használó rendszerben összesen 40,9%-al, 1600p-s felbontás alatt pedig 40,1%-al futott gyorsabban a Mantle API-t használó Battlefield 4. GPU limitált tesztkörnyezetben szintén ultra preset és FXAA használatával, egy Intel Core i7-4960X CPU-val valamint egy Radeon R7 260X VGA-val felszerelt rendszerben FullHD felbontás alkalmazása alatt 2,7%-al 1600p-s felbontás alatt 1,4%-al volt gyorsabb Mantle API használatával. A Radeon R9 290X, R7 260X videókártyával, illetve Intel Core i7-4960x, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 vagy egy Intel Core i5-4670K CPU-val felszerelt rendszerek 13,28%-kal voltak gyorsabbak Mantle API alatt mint DirectX alatt. 1600P-s felbontás esetén a Radeon R9 290X, R7 260X videókártyával, illetve Intel Core i7-4960x, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 vagy egy Intel Core i5-4670K CPU-val felszerelt tesztrendszerek 11,35%-kal jobb teljesítményt mutattak fel Mantle API használata alatt. A Mantle API mellett egyéb javítások is érkeztek az új eszközillesztő szoftverrel.
Többek között kibővült a CrossFire Frame Pacing szolgáltatás támogatottsága, ennek köszönhetően most már akár 4K felbontású kijelzők valamint nem XDMA alapú külső hidat alkalmazó CrossFire módot használó multi GPU rendszereknél, továbbá dual graphics konfigurációknál is kifejti hatását. A képkocka ütemezés optimalizációjának köszönhetően a játékok alatt mikro akadozásoktól mentes játékmenet fogadja a játékosokat. A kibővített Frame Pacing támogatás DirectX 10-et és DirectX 11-et alkalamazó programok alatt érhető el. A Catalyt 14.1 béta eszközillesztő szoftver többek közt javítja a Total War: Rome 2 alatt jelentkező textúra villogást, de ugyanez a hiba jelen van a Call of Duty: Ghost multiplayer változatánál is. A további hibajavításokról, új szolgáltatásokról és támogatásokról bővebben a driver letöltési oldalán fellelhető listából lehet bővebben tájékozódni. A 14.1-es béta verziójú Catalyst Radeon HD5000-es asztali valamint Mobilty Radeon 5000M sorozattól felfelé minden AMD videóvezérlő egységgel kompatibilis. Az eszközillesztő szoftver 32 bites és 64 bites Windows 7, 8 és 8.1-es operációs rendszerekhez érhető el. Mivel az új driver még a béta státuszban van ezért tartalmazhat esetleges hibákat, ennek fényében mindenki saját felelősségére telepítse fel.
Megosztás a facebookonAz új két GPU-s Radeon igen komoly teljesítményre képes, komponenseit pedig egy Asetek hibrid hűtőrendszer igyekszik hűvösen tartani. Lássuk bővebben, közelebbről mit is kínál számunkra ez a fenevad.
Az új AMD Radeon R9 295X kettő darab Hawaii kódnevű GPU-ra alapoz, melyek egyenként 2816 stream processzort, 176 textúrázó egységet valamint 64 renderelő egységet alkalmaznak. Fedélzeti memóriából sincs hiány összesen 4GB-nyi GDDR5-ös chip kapott helyett a NYÁK-on melyek 512 bites adatsínen kapcsolódnak a grafikus processzorokhoz. A GPU-k 1018 MHz-es órajelen üzemelnek. A két GPU együttesen 11,5 TFLOP/s számítási kapacitásra képes. A két grafikus processzor és az adott rendszer között egy PLX PEX8747-es típusú PCI-E 3.0-ás hídchip létesít kontaktust.
AMD Radeon R9 295X
A felsőkategóriás VGA-hoz ugyancsak felsőkategóriás hűtés is jár, melyet az Asetek szállít. A szóban forgó hűtés egy hibrid hűtőrendszer. A két grafikus processzor felett egy-egy vízhűtő blokk kapott helyet melyekről a hő a hűtőközeg közreműködésével egy hőcserélő radiátorhoz távozik amelyen egy 120mm-es ventilátor pörög. A memóriachipek, a VRM áramkör valamint a PCI-E 3.0-s hídchip hűvösen tartásáról azonban már nem vízhűtő blokk, hanem egy ventilátor gondoskodik ami a VGA közepén kapott helyet.
AMD Radeon R9 295X kicsit közelebbről
Az igencsak combos videókártya kettő darab nyolctűs PCI-E tápkábel alkalmazását követeli meg, de a PCI-E 3.0 x16-os slot tápellátását is igényli. Nem meglepő hiszen TDP a gyártó szerint 450W-os értéket képvisel. Tuningra vágyó felhasználók esetén a TDP limit 500W.
A VGA hátulján összesen négy darab mini-DisplayPort 1.2-es valamint egy darab dual-link DVI-D videó kimenet található. Akik több megjelenítős rendszerre vágyakoznak azoknak jó hír hogy akár hat monitoros Eyefinity rendszer építésére is alkalmas az AMD újdonsága. A VGA DirectX 11.2, OpenGL 4.4, OpenCL 1.2 valamint Mantle támogatást kínál.
AMD Radeon R9 295X hátulról
Azok akik egy Radeon R9 295X VGA-ra áhitoznak, nagyjából még két hetet kell várniuk a megvásárlásával ugyanis az új termék forgalmazása később indul majd meg. Az AMD újdonsága igencsak borsos, 1499 dolláros árcédulával fog a boltok polcaira érkezni.
Megosztás a facebookonA Sapphire ezúttal a csendes számítógépek rajongóinak szeretne kedvezni az új generációs videókártyájával. A gyártó a napokban jelentette be újdonságát ami passzív hűtéssel és nagyon alacsony fogyasztással fog érkezni, HTPC-be ideális választás lehet.
A Radeon R7 250-es az AMD Oldland kódnevű cGPU-ját alkalmazza mely 28nm-es csíkszélességen készül és 384db shader részelemmel dolgozik, ehhez kapcsolódik 128 bites adatsínen az 1GB-nyi GDDR5-ös memória. A GPU a referencia modelleknél 1000MHz-es alap és 1050MHz-es boost órajelen üzemel, ám a passzív hűtésű újdonság 800MHz-es alap órajelet alkalmaz boost órajeléről azonban nincs információ. A fedélzeti memóriák órajele viszont változatlan maradt tehát továbbra is 4,6GHz-es effektív órajelen látják el feladatukat. A hátoldali videó kimenetek között egy dual-link DVI-I, egy DispalyPort 1.2 valamint egy HDMI 1.4a sorakozik. A DirectX 11.2-őt és a Mantle API-t is támogató VGA nem rendelkezik PCI Express tápcsatlakozóval, mert a működéséhez szükséges áramot a PCI Express csatolófelületen keresztül veszi fel csak úgy mint a többi Radeon R7 250-es videókártya. Ám mint minden passzív hűtésű hardver komponensnél, ez esetben sem árt ha egy jól szellőző gépházba rakjuk be, annak érdekében hogy az adott rendszer stabilan működhessen, túlmelegedés nélkül. A Sapphire Radeon R7 250 Ultimate heteken belül a boltok polcaira kerül viszont ajánlott fogyasztói ára még nem tisztázott.
Sapphire R7 250 Ultimate
Megosztás a facebookonHivatalosan is bejelentették az új AMD videókártya érkezését. Az újdonság akár már hónap végétől elérhető lesz kereskedelmi forgalomban.
Az új Radeon R7 265-ös videókártya gyakorlatilag HD7850-es alapokon nyugszik annyi különbséggel hogy némileg magasabb órajeleken üzemel. Az elődje a HD7850-es típus két évvel ezelőtt mutatkozott be, akkor 250 dolláros kezdőáron, az R7 265 pedig ezekre a két évvel ezelőtti alapokra épül fel így az XDMA alapú CrossFire támogatásról és a TrueAudio támogatásról le kell mondanunk. A széleskörben ismert Pitcairn GPU új változata Curacao névre hallgat és szintén 28nm-es csíkszélességen készül. A HD7850-es típushoz hasonlóan a Curacao GPU is 1024 stream processzort, 64 textúrázó egységet valamint 32 renderelő egységet alkalmaz és a memória 256 bites adatsínen kapcsolódik a GPU-hoz. A GPU órajele a korábbi 860Mhz-ről 925MHz-re növekedett, a TDP pedig 150W lett a korábbi 130W-al szemben. Memóriából ezúttal is 2GB-nyi jutott, melyek eltérően a korábbitól 4,8GHz-es effektív órajel helyett immár 5,6GHz-es effektív órajelen üzemelnek. Az új grafikus adapter DirectX 11.2-es és OpenGL 4.3-as támogatással érkezik, valamint támogatja az AMD újdonságát a Mantle API-t. Az R7 265 149,9 dolláros kezdőáron kerül majd a boltok polcaira viszont a jó hír az hogy aki a kisebb R7 260X típust szeretné haza vinni annak csupán 119,9 dollárt kell a kasszánál hagynia.
Megosztás a facebookon
( :