Teljesítmény növekedést ígér az AMD új videókártya illesztőprogramja. A 14.4 RC (Release Candidate azaz Kiadásra Jelölt) teljes OpenGL 4.4-es támogatással érkezik és hibajavításokat is kapunk.
Az AMD új eszközillesztő szoftvere Radeon HD 5000 vagy ennél újabb asztali, mobil vagy integrált VGA-val rendelkező készülékek tulajdonosait veszi célba. Az új vezérlő szoftver a nemrég debütált Radeon R9 295X2-es típusú videókártyákat is támogatja, de mindezek mellett rengeteg javítást és jelentős teljesítmény javulást kínál számunkra. Fontos kiemelni hogy az új driver már teljeskörű OpenGL 4.4-es támogatást kínál a felhasználók számára. Az új eszközillesztő szoftvercsomag elérhető 32 és 64 bites Windows 7 és 8 valamint 8.1-es operációs rendszerekhez, de az AMD kiemeli hogy az új driver Panasonic, Sony Vaio és Toshiba notebookokhoz nem használható, így ezek esetében az adott gyártóhoz kell fordulni ha be szeretnénk szerezni az új eszközillesztő szoftvert. A Windows verzió mellett Linux operációs rendszerre is érkezett kiadás ami a már említett OpenGL 4.4-es támogatás mellett leginkább a hibajavításokra koncentrál.
Az új eszközillesztő szoftver újdonságait az alábbi lista részletezi:
- Crysis 3: képkocka-ütemezés javítása
- Far Cry 3: magas felbontás és grafikai részletesség mellett teljesítménynövekedésre lehet számítani 3 és 4 GPU-s rendszerek esetében
- Anno 2070: 34%-al jobb CrossFireX skálázódás
- Titanfall: Bekapcsolt CrossFireX módban nincs többé képvillogás
- Metro: Last Light: 10%-os teljesítménynövekedés CrossFireX rendszerekben
- Battlefield 4: Alt+TAB billentyűkombináció megnyomása után többé nem várható teljesítménycsökkenés
- Három darab 4K felbontású megjelenítőre támaszkodó Eyefinity esetén már nem tűnnek el egyes alkalmazások elemei
- Közepes felbontás és aktivált V-Sync esetén egyes alkalmazásokban kevesebb akadozásra lehet számítani Eyefinity esetén.
Megosztás a facebookonKicsi késéssel ugyan, de végre elérhetővé vált az AMD új eszközillesztő szoftvere ami tartalmazza a várva várt Mantle API támogatást is egyes játékokban.
A vállalat az utolsó pillanatban talált egy jelentős hibát amikor a Battlefield 4 Mantle API frissítése jelent meg, ezért nem rajtolhatott el időben a 14.1 béta verziójú eszközillesztő szoftver. Az új driver Mantle API támogatást kínál az AMD R9, R7, HD8000 valamint a HD7000 sorozatú videókártyáihoz illetve az A10-7000 és A8-7000 Kaveri APU egységeihez is. Az új meghajtó program ismertetője szerint a Battlefield 4 DirectX alapú változatához képest akár 45%-al futhat gyorsabban ha például Mantle API-t használó R9 290 sorozatú videókártyát használunk a Star Swarm demóban pedig ez az érték akár 200% is lehet.
Az AMD előzetes ígéretei szerint a jövőben újabb Mantle API szolgáltatások is elérhetővé válhatnak. A kiadási megjegyzések szerint a Mantle API alatt nyújtott teljesítmény jelenleg csak a Radeon R9 290 sorozat, a Radeon R7 260X valamint a Radeon R7 200-as sorozatú IGP-vel ellátott Kaveri APU egységek esetében kaptak teljes optimalizációt a továbbiakban az R9 280X, R9 270X, Radeon HD8000 valamint a Radeon HD7000 sorozatú grafikus eszközök esetében még tartanak az optimalizációval kapcsolatos vizsgálatok, íg ezek az eszközök csak a későbbiek folyamán kapják meg a 100%-os támogatottságot. A jelenlegi tesztek alapján a leggyorsabb Kaveri APU egység használata mellett 1280x720 pixeles felbontásban és belépő szintű beállítások alatt körülbelül 14%-os gyorsulást produkált a Mantle API-t használó verzió. A második teszt egy AMD FX 8350-es processzorral és egy Radeon HD7970-es VGA-val felvértezett rendszeren futott le 1920x1080 pixeles felbontás mellett, továbbá 1x-es MSAA-t és Ultra beállításokat alkalmaztak.A Mantle API-t használó verzió 26%-al magasabb FPS értéket produkált szemben a DirectX verzióval. Ugyanezeket a beállításokat alkalmazták 4x-es MSAA érték mellett is a teszt alatt, ez esetben a Mantle API alapú Battlefield 4 58%-os gyorsulást produkált. Az AMD szakemberei CPU limitált tesztkörnyezetben FullHD felbontás alatt, ultra preset és 4x-es élsimítás mellett egy AMD A10-7700K sorozatú Kaveri APU-t valamint egy Radeon R9 290X VGA-t használó rendszerben összesen 40,9%-al, 1600p-s felbontás alatt pedig 40,1%-al futott gyorsabban a Mantle API-t használó Battlefield 4. GPU limitált tesztkörnyezetben szintén ultra preset és FXAA használatával, egy Intel Core i7-4960X CPU-val valamint egy Radeon R7 260X VGA-val felszerelt rendszerben FullHD felbontás alkalmazása alatt 2,7%-al 1600p-s felbontás alatt 1,4%-al volt gyorsabb Mantle API használatával. A Radeon R9 290X, R7 260X videókártyával, illetve Intel Core i7-4960x, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 vagy egy Intel Core i5-4670K CPU-val felszerelt rendszerek 13,28%-kal voltak gyorsabbak Mantle API alatt mint DirectX alatt. 1600P-s felbontás esetén a Radeon R9 290X, R7 260X videókártyával, illetve Intel Core i7-4960x, AMD A10-7700K, AMD FX 8350 vagy egy Intel Core i5-4670K CPU-val felszerelt tesztrendszerek 11,35%-kal jobb teljesítményt mutattak fel Mantle API használata alatt. A Mantle API mellett egyéb javítások is érkeztek az új eszközillesztő szoftverrel.
Többek között kibővült a CrossFire Frame Pacing szolgáltatás támogatottsága, ennek köszönhetően most már akár 4K felbontású kijelzők valamint nem XDMA alapú külső hidat alkalmazó CrossFire módot használó multi GPU rendszereknél, továbbá dual graphics konfigurációknál is kifejti hatását. A képkocka ütemezés optimalizációjának köszönhetően a játékok alatt mikro akadozásoktól mentes játékmenet fogadja a játékosokat. A kibővített Frame Pacing támogatás DirectX 10-et és DirectX 11-et alkalamazó programok alatt érhető el. A Catalyt 14.1 béta eszközillesztő szoftver többek közt javítja a Total War: Rome 2 alatt jelentkező textúra villogást, de ugyanez a hiba jelen van a Call of Duty: Ghost multiplayer változatánál is. A további hibajavításokról, új szolgáltatásokról és támogatásokról bővebben a driver letöltési oldalán fellelhető listából lehet bővebben tájékozódni. A 14.1-es béta verziójú Catalyst Radeon HD5000-es asztali valamint Mobilty Radeon 5000M sorozattól felfelé minden AMD videóvezérlő egységgel kompatibilis. Az eszközillesztő szoftver 32 bites és 64 bites Windows 7, 8 és 8.1-es operációs rendszerekhez érhető el. Mivel az új driver még a béta státuszban van ezért tartalmazhat esetleges hibákat, ennek fényében mindenki saját felelősségére telepítse fel.
Megosztás a facebookon
( :